INFORMACJE W SPRAWIE SZACOWANIA STRAT W UPRAWACH ROLNYCH SPOWODOWANYCH SUSZĄ W 2024r.
W tym roku, podobnie jak w latach ubiegłych, szacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych suszą będzie odbywało się za pośrednictwem publicznej aplikacji, w której producent rolny po zalogowaniu się do tej aplikacji podpisem zaufanym składa wniosek o oszacowanie strat w uprawach rolnych, w których klimatyczny bilans wodny w danym okresie, wskazuje na możliwość spadku plonów w związku z suszą. Aplikacja wygeneruje protokół z oszacowania strat.
Jednocześnie informujemy, iż zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 14 lipca 2023 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. 2023 poz.1350), powstała dodatkowa możliwość szacowania szkód rolniczych spowodowanych przez suszę przez powołane do tego komisje.
Producent rolny może wystąpić do gminy z wnioskiem o szacowanie szkód spowodowanych przez suszę w uprawach rolnych przez komisje powołaną przez Wojewodę. Komisja składa za pośrednictwem publicznej aplikacji raport oszacowania szkód w danym gospodarstwie rolnym – raport komisji nie jest podstawą do ubiegania się o pomoc finansową!
Warunkiem oszacowania przez komisję szkód jest złożenie wniosku o oszacowanie szkód zawierającego podpisaną przez składającego wniosek zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych. Do wniosku należy dołączyć kopię wniosku o płatność 2024.
Ustalenie wysokości szkody dokonuje się wyłącznie poprzez lustrację w terenie – komisja nie szacuje upraw skoszonych!
Jednocześnie przypominamy, że jeżeli rolnik chce ubiegać się o pomoc publiczną w rolnictwie, to jego obowiązkiem jest złożenie wniosku o szacowanie szkód w „aplikacji suszowej” na stronie: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/aplikacja-suszowa , niezależnie od tego czy szacunku dokona powołana przez Wojewodę komisja.
!!! UWAGA !!!
Jeżeli rolnik nie złoży wniosku przez „aplikację suszową” a jedynie szacowania dokona komisja, uniemożliwi to wygenerowanie z aplikacji protokołu lub kalkulacji, tym samym pozbędzie się możliwości wystąpienia do ARMiR o pomoc finansową.
Formularz wniosku można pobrać osobiście w Urzędzie Gminy Bledzew (sekretariat) lub ze strony internetowej urzędu.
Więcej informacji uzyskają Państwo pod numerem tel. 957436610 lub osobiście w Urzędzie Gminy Bledzew.
Załącznik: Wniosek o szacowanie strat.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!